وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از برقراری آتش‌بس دائمی در غزه را رد کرد.

بن گویر-هريس

به گزارش همشهری آنلاین، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با درخواست «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه مخالفت کرد.

«بنیامین نتانیاهو» که برای سخنرانی در کنگره ایالات متحده به واشنگتن رفته، پس از گفت‌وگو با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، یک ملاقات سه‌ساعته با هریس داشت، چهره‌ای که احتمالاً با کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا خواهد بود.

هریس پس از این ملاقات، در برابر دوربین‌ها حاضر شد و گفت که از نخست‌وزیر اسرائیل خواسته تا با نهایی‌کردن توافق تبادل اسرا و آتش‌بس، به رنج مردم فلسطین پایان دهد.

او گفت: «من به نتانیاهو گفتم که وقت آن است این توافق (آتش‌بس) انجام شود. بیایید این توافق را به اتمام برسانیم تا آتش‌بس برقرار شود و گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) به خانه برگردند. بیایید به مردم فلسطین که نیاز به کمک دارند، یاری رسانیم.»

بن‌گویر که یکی از اعضای تندرو در کابینه راست افراطی نتانیاهو است، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «خانم کاندیدا، آتش‌بسی در کار نخواهد بود.»

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هر نوع مذاکره با حماس برای پایان جنگ غزه مخالف بوده و اصرار دارد که ارتش صهیونیستی باید تا ازبین‌بردن کامل قدرت حماس در غزه، به حملات خود ادامه دهد.

خبرگزاری آمریکایی «آکسیوس» نیز ساعاتی پیش گزارش داد اظهارات هریس پس از دیدار با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را ناراحت و نگران کرده است، زیرا نتانیاهو باور دارد این اظهارات می‌تواند موضع رژیم اشغالگر در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در جنگ غزه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

به گفته مقامات صهیونیست، نتانیاهو و تیمش از شنیدن جملاتی که از زبان هریس در مقابل دوربین‌ها بیان شده شگفت‌زده شده‌اند و لحن آن را بسیار انتقادی‌تر از لحن بایدن برداشت کرده‌اند. یکی از این مقامات به آکسیوس گفت: «لحن هریس پس از جلسه بسیار انتقادی‌تر از لحن او در گفت‌وگو با نتانیاهو بود.»

بن گویر در حالی خواستار تداوم جنگ است که به گفته وزارت بهداشت غزه، در نتیجه بمباران‌ها و حملات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه که از اکتبر سال میلادی گذشته آغاز شده، حدود ۴۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند. همچنین حدود ۹۰ درصد از جمعیت غزه، معادل ۱.۹ میلیون نفر آواره شده‌اند و حدود ۵۰۰ هزار فلسطینی در این باریکه با سطح فاجعه‌باری از ناامنی غذایی مواجه هستند.

کد خبر 869433
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha